BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, October 10, 2010

insaf

ting tong ting tong...pejam celik pejam celik dahh nak akhir sem 1..dahhh hampir 1 sem bergelar mahasiswa.apa yang aku dah belajar?belajar camane nak berjoli,belajar camane nak membuang masa dengan baik spt dgan ber-online,tengok movie,bukak warung pastu borak berjam jam lamanya tanpa tujuan,belajar camana nak demand nak makan ape,nak komen itu ini blablablabla...
aku kecewa sikit ar dengan diri aku.. aku pernah CUBA nak jadi budak skema mcm zaman matrik dulu..haha,jujur tak cakap diri sendiri skema..;P

sebab apa ni berlaku??!

i)terlalu bebas,xda sapa nak pantau dan larang kau nk guna duit macam mne,xde sape nk tengok atau tanya kau nk gi mne,xde sapa nak tegur dan cakap "jangan!!!"
ii)rasa terlalu selesa dengan nikmat.duit pon sentiasa ada,rasa kaya walaupun hanya duit pinjaman kerajaan,asrama yang best!best sangat sampai rse lagi syok berguling2 bak dugonng atas katil,pantang ngantuk sikit pasti terus humbankan diri ni atas katil.
iii)rasa konfiden level tinggi boleh skor..ini konfiden entah dari mana datang tah.kalau nak tengok result test2 sebelum ni rasanye xpenah pon dapat gred A atau B kott...dasat tak.jadi,lama kelamaan konfiden level utk kantoi exam tu semakin tinggi berdasarkan bukti2 yang kukuh ni.jadi,diri ini harus dipaksa jadi rajin walaupun last2 xberganjak pon tahap kerajinan aku tu ..

setiap hari rasa risau..exam exam exam exam exam exam exam exam exam exam!!!!

setiap hari jugak akan tidur lepas kelas tgahari
setiap hari jugak akan duk online atleast sejam dan x dpt pape
setiap hari jugak aku akan melepak gi bilik orang

hari ni,dah buat azam baru utk kurangkan benda2 x berfaedah ni..
doakan i tauu!!!;D

No comments:

Post a Comment