BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, September 5, 2010

life is beautiful kann

kalau kite nak rase sedih dgn hidup ni,maknanyer kite x mensyukuri nikmat yang Tuhan da beri..sebab setiap perkara yang Dia bagi ade tujuannyer.cuma bergantung pada kita mcm mana kita memarima benda tu..ni pandangan aku laa;)
tp mmg x dinafikan bukan sume bnda kita face it happily kan..tapi,cuba kita senaraikan sume perkara yg happy dlm hidup ni.mesti banyak,kalu wat list msti x cukup kertas..tak payah nak senaraikan perkara2 yg besar,bnda2 kecik pun jadilah...dulu aku teringin sangat nak sambung study dlm course farmasi sampai force parents hntr study kt oversea..hahaha...masa tu dilema lg either nk gi usm or wt frmasi.sampai laa satu masa aku wat istikharah pon Tuhan mcm suruh aku pilih usm tu..
and aku rasa sedihhhh gilerrrrr masa tuh!!!!xtau nak cakap cmane..nak x nak,aku terima jugak laa offer gi usm wat major biologi.mak bapak bukan maen suke lg,tp aku pegi daftar U wat muka sememeh abes sbb kesedihan melampau...ishh,kalu ingat balik rse kelakar arr plak..

selepas 2 bulan,aku baru nmpak hikmahnye knape aku xpatut pilih farmasi tu.banyak,tp aku rse biarlah aku je yg paham ape yg tersiratnye.salah satunye baru aku tau setakat mne kemampuan aku.n aku rse kalau laa aku wat frmasi tu,mau lingkup study aku.sebabnyer,aku lemah subjek kimia dan setakat silibus yaang aku amek stkat ni pun terkontang kanting nak cope..kat u ni,aku berpeluang meng aktifkan diri dan belajar mcm2 bnda yg mmbuka mata aku..akademik semata2 bukan tiket utk kita berjaya dlm hidup ni..byk lagi ilmu2 kehidupan yg kita paut ada..bukan senang nk menjayakan sesuatu event rupenye.mcm2 bnda yang nk kena buat walaupun ita rasa bnda tu kecil,tp amat penting kalu nk make sure event tu sukses..dlm perjalanan tu kita akn jumpe mcm2 kerenah manusia yg baik @buruk,orang yang hipokrit,cakap xserupe bikin,lebat semata mata, dan sbgnye...dari situ lah kita belajar mne yg terbaik utk diri kita..

jadi moral of the story,kita jgnlah terus down kalu ape yg kita nak tu x tercapai.mungkin ade better things in life yang menanti utk kita.ia bergantung pda kita mcm mane nk cope dgn dugaan yang diberi..;))

2 comments:

  1. jerin, ak suke post ni, sbb ak slaaaaaaaaaaaalu sgt rase down ble x score exam..tahniah sbb buat ak touching..

    ReplyDelete
  2. rilek maro,its normal nk down klo nk down bila xscore time exam..yg penting bgn balik lpas tu &teruskan usaha~;)

    ReplyDelete